Inhakers op momenten in het seizoen

Inhakers op momenten in het seizoen

Paaseieren verstoppen op je website tijdens Pasen, een ‘thank you’ email naar loyale klanten tijdens Thanksgiving of een employer branding email zodat tijdens de feestdagen misschien die ene baan nog wordt heroverwogen… Elk moment kan benut worden voor een leuke en effectieve inhaker. Maar hoe zorg je ervoor dat het een hit wordt, en geen mis?  

Er zijn vier basisregels waar de inhaker aan moet voldoen, volgens Thijs Waardenburg (Hogeschool Utrecht):   

  1. Match het moment met het merk en en de inhaker. Daarmee bedoelen we dat de inhaker die je kiest moet passen bij je merk en het moment moet passend zijn. Heineken deed dat mooi met deze inhaker:  

  1. Timing maakt uit. Als je op 1 april je grap plaatst, wees dan voorbereid op meerdere merken die om de aandacht strijden. Denk er even goed over na.  

  1. Ga niet te ver, want als je nét over het randje gaat kan dat ook negatieve reacties teweeg brengen. En dat is precies wat je niet wilt.  

  1. Maak gebruik van het verrassingseffect, net als met humor gaat het net om die andere en verrassende invalshoek.  

Wij mochten in het verleden al veel klanten helpen met seizoensgebonden activiteiten: Mogen we jou ook helpen met het creatieve concept, de productie van de assets en content, of het opzetten van de complete campagne?  

Een aantal voorbeelden: 

Digitale verlanglijstjes maken bij De Jong & Laan

De Jong & Laan organiseert elk jaar een groots sinterklaasfeest voor haar medewerkers en hun kinderen. Een bijzonder en groot feest, waar ieder jaar naar uitgekeken wordt. Voor de Jong & Laan ontwikkelden we een speciale “Sinterklaaswebsite” waar elk jaar de medewerkers een aantal cadeautjes op het verlanglijstje kunnen zetten voor hun kinderen.  
Elk jaar worden de verlanglijstjes geëxporteerd door het sinterklaas-team om bij de lokale ondernemers de cadeautjes te kopen.  

Nexperia Egg Challenge 

Paaseieren zoeken op je website. Voor chipgigant Nexperia ontwikkelden we een campagne waarbij bezoekers op de website zochten naar paaseieren. Vonden ze de Golden Egg? Dan wonnen de bezoekers een leuke prijs.  

Thanks-Giving  

Vaak wordt de aandacht op Black-Friday gezet om maximale omzet te halen uit je webshop. Maar waarom je bestaande en loyale klanten niet verrassen tijdens Thanks Giving?  In een mooie inhaker kun je bestaande klanten bedanken voor hun loyaliteit het afgelopen jaar, wellicht met een mooie kortingsbon voor de eerstvolgende bestelling.

Op zoek naar nieuwe medewerkers?  

Onder de kerstboom of tijdens de zomervakantie wordt vaak even gereflecteerd op het afgelopen jaar. Vind ik mijn werk nog wel leuk? Wil ik een aantal dingen anders gaan doen? En waar ben ik dan naar op zoek? Het ideale moment om als werkgever op in te haken en kandidaten opnieuw met je werkgeversmerk in aanmerking te laten komen.  

Kunnen we jou helpen met een inhaker? Contact ons over de mogelijkheden!