Nexperia

Nexperia is een wereldwijd leider in de semiconductor sector. Het bedrijf specialiseert zich in discretes, Logic en MOSFETs. De nieuwe organisatie kent een vergaande geschiedenis, heeft veel ervaring in de sector en een wereldwijd klantbestand. Oorspronkelijk was Nexperia onderdeel Philips, en later, vanaf 2006, werd de naam Nexperia gebruikt voor een tak van NXP Semiconductors. In 2017 was voor NXP de tijd gekomen om hun standard products business af te splitsen: Nexperia werd een onafhankelijk bedrijf.  

Hoe Nexperia haar nieuwe merk met Magnolia lanceerde

Het belangrijkste doel was om Nexperia te lanceren als nieuw bedrijf dat opvalt door de klantervaring en de efficiëntie van producten. Nexperia wil de best mogelijke klantervaring creëren, waarbij ze zich focust op engineers. De organisatie produceert miljoenen elektronische apparaten. Hun klantbestand vertrouwt erop dat accurate informatie altijd en overal ter wereld toegankelijk is. Het is daarom belangrijk dat het voor Nexperia’s globale en locale editors mogelijk is om zonder hulp van developers op een snelle manier nieuws en updates online te zetten en te bewerken.

Nexperia wil dat haar klanten met deze website op een snelle en makkelijke manier toegang hebben tot hun uitgebreide productportfolio en de bijbehorende informatie. De organisatie doet een belofte met hun slogan “Efficiency wins”; de website moet dat uitstralen. 

Connectie met TRIMM

TRIMM had als B2B online specialist al veel kennis opgedaan op het gebied van semiconductors met Nexperia’s voorgangers, Philips en NXP Semiconductors. Deze jaren ervaring betekenen jaren van bekendheid met Nexperia’s eindgebruikers. Dat is dan ook de reden waarom TRIMM de aangewezen partij was om Nexperia’s webpartner te worden.

Together with Nexperia’s digital marketing team, we were able to setup a digital environment completely focused around customer centeredness and efficiency. Working with Magnolia helped us to achieve this result by speeding up the process, integrating with other platforms and securing a high quality and stability of the website foundation.

Inge Nahuis, TRIMM, Webpartner Nexperia

De uitdaging

Het migreren van content en informatie van 12.000 producten naar een globaal en meertalig platform in een beperkte tijdsspanne, terwijl Nexperia als nieuw semiconductor merk gelanceerd wordt, zonder de behoeften van de eindgebruikers in het geding te brengen.

Omdat ze zichzelf als “The Efficiency Company” met een van de grootste productportfolio’s in de markt positioneren, heeft Nexperia een platform nodig dat hen van snelheid, flexibiliteit en bereik voorziet.

Als leider in hun branche gelooft Nexperia dat “Efficiency Wins”. Magnolia en TRIMM voorzien hen van de juiste middelen en bekwaamheid om dit naar het web te vertalen, met als doel hen te helpen hun verkoop te verhogen.

nexperia case efficiency wins

De oplossing

Nieuwe maar toch bekende UX
We hebben gebruik gemaakt van vertrouwde processen die we hebben ingesloten in het nieuwe Magnoliasysteem. Daarop gebaseerd hebben we de user experience gecreëerd: dit zorgde voor een to the point en functioneler design dat Nexperia’s kernwaarden uitstraalt. Ook hebben we gebruik gemaakt van tools die bekend zijn onder product designers en engineers van over de hele wereld, zoals de alom geliefde Parametric Search.

Transparantie in gebruik
Magnolia’s transparante en gebruiksvriendelijke platform maakt het voor Nexperia’s editors mogelijk om content creatie op een flexibele manier te benaderen. Ze kunnen zelf content creëren en editen, zonder de tussenkomst van een developer. Dit betekent dat een developer meer tijd overhoudt voor het ontwikkelen van innovatie en verbeteringen.

Internationalisering
Alle productinformatie zal wereldwijd toegankelijk zijn. Locale markten worden indien nodig voorzien van gedecentraliseerde en vertaalde informatie.

Magnolia provided us with an efficient solution in which we connect our internal product information management (PIM) system to our public website. One of the key features of Magnolia is that it does not require to store all your published data in the CMS, it’s easy to integrate data from another business systems. Such a solution brings down the costs of maintenance and speeds up the publication time.

Herman Elenbaas, Product Information Manager Nexperia

Het resultaat

Een nieuwe website
We hebben een nieuwe website gelanceerd, met de focus op engineers als belangrijkste doelgroep. Omdat Magnolia een transparant en modulair systeem is, worden zowel Nexperia als TRIMM in staat gesteld een flexibele online experience te creëren. De bekende Parametric Search is naadloos in de website geïntegreerd, net als veel andere aangepaste functies.

Internationalisering
Magnolia’s ingebouwde ondersteuning voor meerdere talen zorgde voor een makkelijke opbouw van de structuur en beheer van de website. We konden XLIFF en Excel bestanden importeren en exporteren en workflows configureren die mogelijk maken dat verschillende vertaalbureaus vertalingen kunnen toevoegen. Vertalingen kunnen zelfs gevalideerd worden binnen het systeem voordat deze gepubliceerd worden.

Bottom line
Deze website helpt de klanten van Nexperia om op een makkelijke manier de juiste producten voor hun design te vinden en technische ondersteuning te krijgen wanneer ze dat nodig hebben. Op deze manier vestigt Nexperia zichzelf als een efficiënte en betrouwbare design partner als het gaat om het leveren van producten van hoge kwaliteit.

nexperia case parametric search

Meer weten?

In het geval van Nexperia bleek Magnolia een geschikt CMS te zijn bij het lanceren van hun merk. Ben je benieuwd welk CMS voor jouw business geschikt zou zijn? Neem contact op met Rogier Florijn of bel 053 - 4800 480, we vertellen je graag meer!

X

Bel me terug

Bedankt, we bellen u terug.

Bedankt, we nemen snel contact met je op om de afspraak te bevestigen.