MELEDI

the new meledi website developed by trimm shown on a mobile device

MELEDI

Achtergrond

MELEDI is een horecagroothandel-concern met zeven winkels verspreid over Nederland en Duitsland. 

Aanleiding

MELEDI vroeg aan TRIMM een nieuwe website te ontwikkelen waarop hun productcatalogus duidelijk wordt weergegeven. Belangrijk hierbij was:

  • Een webdesign conform de nieuwe huisstijl. Er heeft bij MELEDI onlangs een groot re-brandingsproces plaatsgevonden. De nieuwe uitstraling van MELEDI moest ook online zichtbaar worden.
  • Vereenvoudiging van de productcatalogus. Er werden eerst verschillende systemen gebruikt voor de het bijhouden van productcatalogus op de website en het bijhouden van de productcatalogus in de fysieke winkels. Het is niet alleen veel werk om deze twee systemen bij te houden, het is ook erg foutgevoelig want de kans bestaat dat de prijzen in deze twee systemen niet overeenkomen. Er was daarom behoefte aan één systeem waarin de productcatalogus voor zowel de website als de winkels wordt bijgehouden. 
  • Presentatie van producten als ‘heroes’. Al gelijk bij binnenkomst op de website moest duidelijk worden dat de producten de ‘helden’ van MELEDI zijn. Met andere woorden: de producten moesten centraal staan.
preview meledi website

Doelstelling

MELEDI wil de nieuwe website dezelfde volwassen en professionele uitstraling geven als de fysieke winkels. Zo is de website meer in lijn met MELEDI’s nieuwe identiteit. Daarnaast is het belangrijk om klanten altijd te blijven informeren over acties en vernieuwingen binnen het assortiment.
Uitwerking en resultaten

TRIMM heeft voor MELEDI een volledig nieuwe website geleverd die bestaat uit product landingspagina´s, product overzichtspagina´s en product detailpagina's. MELEDI heeft de mogelijkheid om de pagina´s zelf samen te stellen met onder andere productinformatie, Call To Actions en formulieren. De nieuwe website van MELEDI heeft een nieuwe, volwassen en professionele uitstraling gekregen. 

Daarnaast heeft TRIMM ervoor gezorgd dat de productinformatie nu op een overzichtelijke manier beschikbaar is in één systeem dat automatisch synchroniseert met de website en de prijzen in de winkel. Hierdoor zijn er veel minder handmatige acties nodig om de productcatalogus bij te houden. Dit scheelt MELEDI niet alleen veel tijd, het systeem is ook veel minder foutgevoelig.

De productcatalogus bevat ook een “slimme search”. Dit houdt in dat wanneer er bijvoorbeeld producteigenschappen worden ingevoerd in de zoekbalk, men alle producten vindt die te maken hebben met de ingevoerde zoekeigenschappen.   

Samen met MELEDI kijken we continu naar de resultaten van de website en hoe we prestaties van de website kunnen verbeteren.

Meer weten?

Meer weten over dit project of over wat TRIMM allemaal nog meer te bieden heeft? Neem dan contact met ons op!

X

Bel me terug

Bedankt, we bellen u terug.

Bedankt, we nemen snel contact met je op om de afspraak te bevestigen.