KPN Deal-IT 3.0

KPN Deal-IT 3.0

Alle informatie op één plek voor de zakelijke partners van KPN BPO dankzij het nieuwe business portal Deal-IT 3.0

Online Business Portal

Een mijlpaal in hun dienstverlening naar de partners, zo noemde KPN het door TRIMM ontwikkelde business portal Deal-IT 3.0. Met Deal-IT 3.0 faciliteert KPN een volledig nieuw portal waarmee partners efficiënt zaken kunnen doen met hun klanten. Lees in deze case over de aanleiding, de functionaliteiten en de resultaten van de samenwerking met KPN. 

Het verhaal

KPN verkoopt haar diensten voor de zakelijke markt voor het grootste deel via haar partnerkanaal, de Business Partner Organisatie (BPO). Dit partnerkanaal bestaat voornamelijk uit bedrijven die zelf geen onderdeel zijn van KPN maar wel diensten van KPN verkopen. Voor partner gerelateerde informatie maakten de partners gebruik van het business portal Deal-IT 2.0. Dit portal bestond echter veelal uit losse applicaties en daarnaast moesten partners voor veel zaken, zoals het verkrijgen van inzicht in orders, alsnog contact opnemen met de serviceafdeling van KPN BPO.

Om het zaken doen met klanten voor de partners van KPN BPO efficiënter te laten verlopen bestond er de behoefte aan een nieuw platform waarin alle benodigde partner gerelateerde informatie op één plek te vinden was.

TRIMM ontwikkelde in nauwe samenwerking met KPN het volledig nieuwe business portal Deal-IT 3.0. Deal-IT 3.0 is een portal met vele nieuwe features en het belangrijkste, alle features zijn met elkaar geïntegreerd. Kortom: een nieuw digitaal tijdperk voor de business partners van KPN.

De belangrijkste verbeteringen van Deal-IT 3.0 staan hieronder op een rijtje:

  • Waar voorheen een nieuwsbrief werd verstuurd naar alle partners bestaat de homepage van Deal-IT 3.0 nu uit een nieuwsportaal waar partners in één oogopslag het belangrijkste nieuws kunnen zien, zoals storingen en partner informatie. Dit nieuwsportaal staat nog voor het inlogscherm, zodat het nieuws niet te missen is.
  • Waar de partners van KPN vroeger voor veel zaken de servicedesk moesten bellen, hebben zij nu de mogelijkheid tot self-management in de gehele sales keten. Partners hebben met Deal-IT 3.0 toegang en inzicht in offertes, orders, leveringen en vergoedingen. Al deze onderdelen zijn met elkaar geïntegreerd.  
  • Deal-IT 3.0 biedt partners ondersteuning bij het Customer Lifecycle Management (CLM). Partners krijgen allerlei meldingen bij gebeurtenissen rondom hun klanten, zodat er een nieuwe verkoopkans ontstaat.
  • In Deal-IT 3.0 is een efficiënt systeem voor support vragen geïntegreerd. Het contactformulier is gekoppeld met het CRM-systeem waardoor vragen precies bij de juiste persoon terecht komen. Daarnaast is er een chat functie geïntegreerd die partners in direct contact brengt met de ondersteunende servicedesk. 

Resultaat

KPN is ontzettend blij met de resultaten en noemde het een mijlpaal in hun dienstverlening naar de partners. Het nieuwe business portal sluit qua design veel beter aan bij de look en feel van KPN en ook de usability is vele malen beter dan het vorige portal. Met het nieuwe portal kunnen partners veel zelfstandiger en efficiënter te werk gaan. Dit scheelt zowel de partners als de servicedesk van KPN veel tijd. Ook de integratie van alle applicaties is een grote vooruitgang en scheelt de partners van KPN veel tijd en handmatige acties. 

Meer weten?

Wil je meer informatie over business portals en de mogelijkheden ervan? Mail dan naar Peter Bakker of bel naar 053 – 48 00 480. 

X

Bel me terug

Bedankt, we bellen u terug.

Bedankt, we nemen snel contact met je op om de afspraak te bevestigen.