Kornuit

Kornuit, Made of Moments

Made of Momentsde campagne van Kornuit. Het biermerk legt hiermee focus op een nieuwe generatie bierdrinkers, Urban Youngsters. Deze groep is gedreven om alles uit het leven te halen, waar vooral bijzondere ervaringen een belangrijkere rol spelen dan geld of status. Om de campagne en doelgroep optimaal te kunnen ondersteunen legt Grolsch de vraag bij TRIMM neer om ook voor Kornuit een passend platform te creëren voor online campagnes. 

Een van de grootste uitdagingen bij deze opdracht ligt bij de kleurstellingen en het matchen van de website met de campagne en doelgroep. De doelgroep van Kornuit, de Urban Youngsters, heeft een belangrijk kenmerk, waarbij mobile-first design voorop staat.

Specificaties

  • Opgeleverd product: website Kornuit
  • Technologie: Magnolia
  • Opdrachtgever: Grolsch
  • Design: Mobile-first
  • Scroll functie: mobile horizontal-swipe

De Urban Youngsters

Kornuit is een hip, jong biermerk dat een statement maakt, is afgestemd op Urban Youngsters. Daarom ligt de focus op het mobile-first design. Een mooie uitdaging voor ons om de juiste responsive front-end technologieën toe te passen. De resultaten wijzen uit dat meer dan 70% van de bezoekers Kornuit via de telefoon bekijkt. Kortom, een mooi resultaat waar we trots op zijn! 

Magnolia, het perfecte platform voor Grolsch en Kornuit

Grolsch heeft gekozen voor TRIMM als partner voor haar online platformen. Als CMS platform is gekozen voor Magnolia. Door deze keuze is Grolsch in staat om Kornuit en haar andere merken eenduidig te beheren. Het voordeel van Magnolia als CMS is de schaalbaarheid, de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheid componenten en content te hergebruiken. Door deze kenmerken kan Kornuit de content eenvoudig aanbieden aan de doelgroep en makkelijk up-to-date houden.

De nieuwe Kornuit website is geen traditionele website. Samen met TRIMM hebben we een content platform gecreëerd, dat volledig is ingericht op de wensen en behoeften van de Kornuit doelgroep. Met daarbij de passende technologieën. Zo maken wij bijvoorbeeld gebruik van een swipe-technologie waarbij consumenten snel door de content kunnen swipen.

Christian Camps - Brand Manager Kornuit

Responsive website

De kenmerkende functionaliteit van de Kornuit site is het mobile-first gedachtegoed, een strategie gefocust op het ontwerpen en bouwen van responsive websites. De mobiele versie van de website heeft daarom een horizontal-swipe component, waardoor het eenvoudig is om door content te scrollen. Daarnaast zijn de andere functies van de website op mobiel zo optimaal mogelijk ingericht, dat de user experience uitmuntend blijft. 

Meer weten?

Heb je vragen over deze case? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier. We gaan graag met je in gesprek over deze case of het opzetten van de digitale beleving van jouw merk of product! 

Alle velden met een * zijn verplicht.