Johma - Lekkers oet Twente

Johma - 'Lekkers Oet Twente Box'

Samen met Johma en ons designbureau Skybox hebben we een uniek concept bedacht: de 'Lekkers Oet Twente box'. Deze box laat studenten die in Twente (gaan) studeren kennismaken met al het lekkers wat Twente te bieden heeft. Het doel van de actie: studenten verbinden aan de regio Twente. Om de box onder de aandacht te brengen bij de doelgroep is op korte termijn een digital marketingcampagne opgezet.

Specificaties

  • Uitdaging: op laagdrempelige manier jongeren laten kennismaken met de salades van Johma
  • Crafts: digital marketing, fotografie & video
  • Mede mogelijk gemaakt door: TRIMM, Skybox, Annabel Jeuring fotografie

Activatie van de doelgroep

De digitale campagne van de 'Lekkers oet Twente box' had een specifiek doel: het genereren van zoveel mogelijk kwalitatieve aanmeldingen. Om dit doel te realiseren, heeft ons digital marketing team allereerst uitgebreid onderzoek gedaan naar de doelgroep. Op basis hiervan is een activatieplan samengesteld en een social media campagne uitgezet. Om maximale exposure te genereren voor de actie, en te voorkomen dat de doelgroep meerdere keren geconfronteerd werd met dezelfde advertenties, is er gekozen voor een gefaseerde aanpak. De doelgroep is op meerdere momenten getriggered om de unieke box te bestellen met diverse typen content, via een unieke website die speciaal voor deze actie is ontwikkeld.

Millenials: fotografie en video

Uit onderzoek* blijkt dat millenials visueel zijn ingesteld: 80% raadpleegt het liefst video's om geïnformeerd te worden. Voor een optimaal resultaat hebben we ervoor gekozen om zowel fotografie als video in te zetten voor de campagne. Door middel van twee verschillende video’s op Instagram, Instagram stories en Snap Ads wordt de doelgroep geactiveerd om de website van de Lekkers oet Twente box te bezoeken en de box te bestellen. Om de uiteindelijke binding met de doelgroep te behouden is e-mailmarketing ingezet.

* Bron: Sprout 

Authenticiteit in beeld

Bij benadering van de doelgroep staat authenticiteit hoog in het vaandel. Om zo dicht mogelijk bij het merk Johma te blijven, worden alle communicatie-uitingen in de huisstijl van Johma vormgegeven. Ook kiezen we er bewust voor om met échte studenten in studentenhuizen het beeldmateriaal te maken, zodat de doelgroep zich goed kan identificeren met de actie. De beelden zijn verwerkt in de gehele campagne, van website tot Instagram-post.

De actie is een succes!

De doelstelling voor de campagne was minimaal 1000 aanmeldingen. Uiteindelijk zijn er meer dan 1100 aanmeldingen gegenereerd. Een mooi resultaat! Daarnaast hadden we door deze campagne een bereik van minstens 34.000 personen uit Twente via de online geadverteerde kanalen. Samen met Johma zijn we tevreden met dit eindresultaat: en kijken uit naar nieuwe campagnes in de toekomst! 

In een zeer korte tijd hebben we samen een volledige digital marketing campagne kunnen opzetten en uitrollen, met fantastische resultaten. De unieke content die gefaseerd is uitgezet bij de doelgroep heeft hier enorm aan bijgedragen!

Cynthia Kuipers - Digital Marketeer bij TRIMM

Meer weten?

Benieuwd naar onze aanpak in deze unieke campagne? Of naar wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van digital marketing campagnes? Neem gerust contact met ons op via het onderstaande contactformulier!

Alle velden met een * zijn verplicht.