Grolsch

Digitaal vakmanschap voor Grolsch

Begin 2018 startte Grolsch met de nieuwe campagne: Proef Karakter. Hierin laat Grolsch zich zien als meest eigenzinnige, karaktervolle bier van Nederland. Om de Proef Karakter campagne en de nieuwe campagnes van het gehele Grolsch portfolio online te kunnen ondersteunen, kiest Grolsch voor digitaal vakmanschap van TRIMM.

Proef karakter

Grolsch staat bekend om 400 jaar vakmanschap en meesterschap, de iconische beugel en veel speciale bieren. Grolsch brouwt al 400 jaar, op basis van overtuiging, bier met zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Grolsch is voor iedereen die weet waar die voor staat en die doet wat hij gelooft. Die zich tegenover niemand anders hoeft te bewijzen dan zichzelf. De doelgroep van Grolsch proeft karakter en heeft voor iedere gelegenheid een passend bier dat met passie en vakmanschap is gebrouwen.

Alles voor de consument

De nieuwe website van Grolsch is optimaal ingericht voor de consument en fungeert als ware contenthub, wat meerwaarde creëert voor de bezoeker van de website. Het platform biedt verschillende mogelijkheden zoals informatie over de bieren van Grolsch, het boeken van een proeverij, het aankopen van Grolsch merchandise of het boeken van een tour door de Grolsch brouwerij. De website is een verlengstuk van de identiteit en campagnes van Grolsch, om de consument het merk online te laten beleven. 

De nieuwe website sluit naadloos aan op de nieuwe identiteit van Grolsch. Grolsch is doorgegroeid in karakter en vakmanschap, ook digitaal!

Nikki de Wals, user experience designer TRIMM

Flexibiliteit en vrijheid

Om Grolsch volledige controle te geven over haar digitale platformen, zijn alle merkportfolio's van Grolsch geïntegreerd in Magnolia. Magnolia heeft sterke integraties met andere systemen, zoals bijvoorbeeld CRM, ERP en marketing/sales tooling, en een zeer gebruiksvriendelijke content managementbasis. Deze basis maakt het voor marketeers eenvoudig om content te implementeren, aan te passen en te publiceren. Dit mede door de functionaliteit van 'in page' editing. Hiermee hebben de marketeers van Grolsch alle flexibiliteit én vrijheid op het gebied van content management. 

Vakmanschap ontmoet vakmanschap

Op de grond waar ooit de brouwerij stond van Grolsch (Roombeek), staat ons kantoorpand. Hier zetten we ons elke dag met meer dan 110 digitale specialisten elke dag vol energie in om digitale middelen te creëren waarmee we onze klanten helpen hun doelen te behalen. Zodanig dat er waarde wordt toegevoegd voor iedereen: digital is ons vak(manschap). De cirkel tussen Grolsch en TRIMM is hiermee helemaal rond: vakmanschap ontmoet vakmanschap. 

Meer weten over deze case?

Wil je meer weten over deze case, Grolsch, of TRIMM? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier. We komen zo snel mogelijk bij je terug!

Alle velden met een * zijn verplicht.