Brocacef Groep

Brocacef: samen één

Brocacef heeft als ambitie om in 2022 de nummer één zorgpartner te worden waar mensen bewust voor kiezen. De grote uitdaging hierbij was de transformatie van verschillende websites van bedrijfsonderdelen naar één online platform waarin de doelgroep centraal staat. En hoe kan Brocacef haar missie: 'samen maken wij slimme, persoonlijke en toegankelijke zorg' doorvertalen naar de digitale wereld?

Het resultaat: een responsive online platform waarin de doelgroep en haar taken centraal staat en waarin de proposities van verschillende business units gezamenlijk én overzichtelijk gepresenteerd worden.

Specificaties

  • Crafts: UX strategie, UX design, webdesign, marketing automation, content creatie en development  
  • Uitdaging: centralisatie platformen, product herkenning
  • Samenwerkende partijen: TRIMM, GriDD, Caesar Experts
  • Technologie: Sitecore 9 in combinatie met SXA, integratie met Emply

Toonaangevend marktleider in de farmaceutische keten

Brocacef staat voor meer dan 200 jaar ervaring in de zorg en ondernemingszin. De organisatie is actief in de hele farmaceutische industrie en heeft daarmee een unieke positie in de Nederlandse farmaceutische zorg, voor zowel zorgconsumenten als voor de zakelijke markt. Brocacef is hiermee toonaangevend marktleider.

Van concept naar realisatie

Om de behoefte bij de organisatie én klant goed te begrijpen, zijn we gestart met een strategisch onderzoek in samenwerking met GriDD. We hebben meer dan 20 interviews intern en extern uitgevoerd, om goed te begrijpen wat de behoeftes van Brocacef en haar doelgroepen zijn in relatie tot online. Daarbij hebben we diverse doelgroepleden gesproken: van apothekersassistenten tot branche vertegenwoordigers en ziekenhuisapothekers. In een vertaling naar persona’s en customer journey’s hebben we deze inzichten geborgd voor de organisatie, en doorvertaald naar een UX concept voor de B2B website. Zeven design principes vormden vervolgens de basis voor een consistente en goede gebruikerservaring.

Juist door de behoeften van de organisatie en haar doelgroepen in kaart te brengen, samen met GriDD, zijn we in staat om de beste oplossing voor Brocacef te ontwikkelen en daarnaast handvatten voor de toekomst mee te geven aan Brocacef.

Janinka Feenstra, product owner TRIMM

Huisstijl doorvertalen naar online

Met het UX concept en design principes in handen, is vervolgens de recent doorontwikkelde brand identity ook vertaald naar digital. Elementen als de ‘druppel’ zijn een herkenbare drager geworden, zodat ook online in één oogopslag Brocacef van haar concurrenten onderscheiden kan worden.

Er is een herkenbare doorvertaling van de corporate huisstijl naar online doorgevoerd, waarbij op alle devices toegankelijkheid van informatie gewaarborgd blijft.

Richard Bussink - Art Director TRIMM

Alles op één platform

Voorafgaand aan het redesign presenteerde Brocacef zich via verschillende websites. Dit per business unit of werkmaatschappij, met elk een eigen uitstraling en propositie. Om meer uniformiteit uit te stralen en te profiteren van gedeelde investeringen, is ervoor gekozen om alle online platformen te integreren op één platform: Sitecore 9 in combinatie met SXA. Daarnaast biedt Sitecore alle handvatten aan de marketingorganisatie om te gaan analyseren, doorontwikkelen, personaliseren en vermarkten.

Groot onderdeel van de vernieuwde website is ook de Werken Bij-sectie, waarop continu zo’n 150 vacatures te vinden zijn. Hiervoor is een integratie gebouwd met Emply, het nieuw geïntroduceerde Applicant Tracking System van Brocacef HR. Daarmee Brocacef voor haar employer branding en recruitmentstrategie een grote stap voorwaarts en kunnnen gebruikers gemakkelijk vacatures doorzoeken, delen en online solliciteren.

Met de hulp en de expertise van TRIMM zijn we er in geslaagd om een heel eigentijdse en frisse website neer te zetten. Een site die vanuit klantbehoefte is opgebouwd. De specialisten bij TRIMM zijn van alle aspecten voor de realisatie van een nieuwe site volledig op de hoogte, van design tot techniek.

Mathilde Meeuwis – projectmanager Brocacef a.i.

Development in samenwerking met maintenance

De realisatie van de bouw is in samenwerking met Caesar Experts uit Utrecht gedaan. Caesar Experts was voorafgaand van dit project al verantwoordelijk voor het beheer van het Sitecore platform. Door dit samen te realiseren, ontstond voor Brocacef een bijzondere synergie tussen bouw en beheer waardoor er een soepele overgang naar beheer is gegarandeerd. 

Aandacht is de beste zorg

Door met aandacht naar alle losse entiteiten te kijken en te onderzoeken wat de behoefte van de doelgroepen zijn, hebben we ervoor gezorgd dat alle informatie relevant is voor iedere doelgroep. Daarnaast zorgt de integratie van alle systemen in Sitecore 9 ervoor dat de Brocacef huisstijl doorgevoerd kan worden. Het totaalpakket tilt Brocacef online naar een hoger niveau.

Meer weten over deze case?

Wil je meer weten over de case van Brocacef, of heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier. We zullen zo snel mogelijk reageren! 

Alle velden met een * zijn verplicht.