Nexperia

Online event voor Nexperia geen one-off oplossing, maar levert een centrale content hub op

Nexperia neemt jaarlijks deel aan PCIM Europe. Dit is 's werelds meest toonaangevende beurs en conferentie voor power electronics, intelligent motion, renewable energy en energy management. Vanwege COVID-19 werd het evenement dit jaar echter afgelast. Om toch in contact te kunnen blijven met ingenieurs en klanten, hielpen we Nexperia bij het organiseren van hun eigen online evenement.

Nexperia Power Live Event vond plaats op 2 en 3 juli 2020. Het evenement was 24/7 toegankelijk, geoptimaliseerd voor mobiel en bestaande uit zowel on-demand content als live content. Het bestond uit vier verschillende kanalen met elk vier livesessies. In totaal hebben 21 verschillende sprekers vanuit heel Europa een presentatie gegeven tijdens het Nexperia Power Live Event.

Specificaties

  • Digitale oplossing: Nexperia Power Live Event
  • Technologieën: Magnolia, LiveChat, Vimeo, Microsoft Teams
  • Opdrachtgever: Nexperia

De uitdaging

Voor Nexperia was het belangrijk om een online event te creëren dat hun doelen voor PCIM bevatte. Deze doelen zijn:

  • Nieuwe innovaties onder de aandacht brengen.
  • Contact leggen met klanten om relaties op te bouwen.
  • De dialoog aangaan met het technische publiek voor het genereren van leads.
  • Contact leggen met de media om online aandacht te genereren.

Om deze doelstellingen te behalen hebben we een registratiepagina gecreëerd met toegang tot het evenement, formulieren gemaakt voor het aanvragen van hardcopy-materiaal, mailingen uitgestuurd met uitnodigingen om te registreren en opties gecreëerd voor het aanvragen van meer informatie of om 1-op-1 met een expert te praten via LiveChat.

Campagnes

Om potentiële bezoekers voor het evenement te bereiken hebben we verschillende campagnes opgezet:

  • Mailingen naar de Nexperia database.
  • LinkedIncampagnes die gericht zijn op zowel bedrijven als industrieën.
  • Adverteren op externe platforms.
  • Adverteren via Googleadvertenties en Google display-netwerk.

De impact op de traditionele beurzen in 2020 dwong ons om snel te handelen en een alternatieve digitale oplossing te creëren. De nauwe samenwerking met TRIMM, van de conceptfase tot en met de uitvoering, resulteerde in een gelikt en professioneel evenement dat succesvolle en tastbare resultaten opleverde. We hebben ook positieve feedback gekregen van onze industrie nadat zij ons online event hadden vergeleken met dat van anderen

Kelly Fotheringham, Marketing Communicatie Manager bij Nexperia

Het digitale evenementenplatform is gecreëerd in Nexperia's eigen Magnolia-omgeving. Hierdoor konden bezoekers samples aanvragen, productpagina's bezoeken en datasheets downloaden op hetzelfde platform als waar het digitale evenement plaatsvond.

Na afloop van het evenement hebben we Nexperia Power Live Event omgetoverd tot een centrale locatie waar alle content werd samengebracht, genaamd de Technology Hub. Op deze manier was het evenement geen one-off oplossing, maar een manier om alle on-demand content en opgenomen streams te verzamelen. Een centrale hub waar technici zich kunnen laten inspireren door collega-technici.

Het resultaat

  • Tijdens de promotieperiode van het evenement was de event page 20.410 keer bekeken.
  • In totaal hebben 424 unieke bezoekers een live sessie bijgewoond of een live sessie opnieuw bekeken.
  • 63% van de unieke bezoekers die zich voor het evenement hadden ingeschreven zat nog niet in de contactendatabase van Nexperia.
  • Er zijn 318 downloads uitgevoerd op het evenementenplatform.
  • Er is veel positieve feedback gekomen van bezoekers van het evenement.
  • De on-demand video's die voor het evenement zijn gemaakt, zijn meer dan 14.000 keer bekeken op het YouTube-kanaal van Nexperia.

Meer weten?

Meer weten over het project of over het TRIMM Online Event Platform? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.

Alle velden met een * zijn verplicht.