One For All

Groei in conversie dankzij re-design van het One for All platform

One For All is het retailmerk van Universal Electronics Inc., dat is gevestigd in Santa Ana (Californië). Vanuit Enschede levert Universal Electronics wereldwijd innovatieve One For All TV-accessoires, waaronder universele afstandsbedieningen, TV-muurbeugels en TV-antennes. Met 13.000 Europese verkooppunten en 400 miljoen consumenten die dagelijks een product van Universal Electronics gebruiken is het bedrijf één van de grootste spelers op de wereldmarkt.

Doelen voor One for All e-commerce platform

Nadat we eerder het e-commerce platform voor One For All hebben geïmplementeerd, ontstond er bij One For All de vraag naar een re-design van dat platform. Er was behoefte aan een meer dynamische look en feel van de website. Daarnaast wilde One For All een efficiencyslag maken in de klantenservice, want het bleek dat veel vragen van klanten binnenkwamen bij de Customer Service Afdeling. Er werden drie doelen geformuleerd die in korte tijd (twee maanden van begin van de ontwikkeling tot aan de livegang) moesten worden behaald.

  • Het re-design moest voor een hogere gebruiksvriendelijkheid en een eenduidige visuele merkbeleving via alle kanalen zorgen. 
  • Het site moest betere mogelijkheden voor self-support aanbieden door de kennisbank (FAQ’s) op een logische wijze te ontsluiten. 
  • De site moest in meerdere landen tegelijk online gaan. Alle pagina’s van de site moesten vertaalbaar zijn en alle componenten moesten in elke taal herbruikbaar zijn.

Uitvoering van het project

Het redesign van de website is uitgevoerd door Studio Kern. Vervolgens hebben wij de front- en backend van de website geïmplementeerd in Magento, een e-commerceplatform. Om de website dynamischer te maken is de paginastructuur opnieuw opgezet en is bekeken waar welke informatie moest komen. Daarnaast is de vlakverdeling op de homepage en de support page aangepast om de gebruiker beter te leiden naar de juiste informatie. 

Om de FAQ’s te integreren is KANA, het communicatieplatform en de kennisbank van de One For All Customer Service geïntegreerd met de website. Hierdoor kan informatie uit KANA worden toegevoegd aan de productinformatie op de site. De FAQ is daarnaast fors uitgebreid. Waar de FAQ eerst een simpele vraag-antwoord vorm kende, is de FAQ nu in verschillende stappen opgedeeld waarbij er ook filmpjes en een download manual beschikbaar zijn. Daarnaast worden vragen van klanten nu gefilterd op product en naam. Op basis daarvan kan er per product worden aangegeven wat de meest waarschijnlijke vragen zijn.

Acht websites met dynamische uitstraling

We kijken terug op een geslaagd project dat daadwerkelijk toegevoegde waarde aan de consument biedt. De website met alle support content is nu beschikbaar in zes talen op acht websites en heeft een aantrekkelijke en dynamische uitstraling. Op alle soft en hard goals van One For All is groei in conversie te zien, waaruit kan worden geconcludeerd dat het re-design inderdaad voor een hogere gebruiksvriendelijkheid heeft gezorgd. Daarnaast kunnen klanten het antwoord op hun vragen beter vinden op de website. Het vragenformulier wordt veel minder ingevuld, voornamelijk nog door klanten met zeer specifieke vragen. De druk op de Customer Service Afdeling is hierdoor aanzienlijk minder geworden. Er zijn grote stappen gezet richting het ultieme doel: de self-supportive customer. 

Meer weten?

Meer weten over dit project of over wat TRIMM allemaal nog meer te bieden heeft? Neem dan contact met ons op!

Alle velden met een * zijn verplicht.

X

Bel me terug

Bedankt, we bellen u terug.

Bedankt, we nemen snel contact met je op om de afspraak te bevestigen.