Selfcare in B2B als driver voor sales

Selfcare in B2B als driver voor sales

De standaard voor service van zakelijke dienstverleners is geleidelijk aan het veranderen. De verbeterde gebruikservaring, de service, personalisatie en de transparantie die we nu steeds vaker en in hogere mate terugzien in de B2C-wereld wordt nu ook voor B2B-bedrijven steeds belangrijker. Om zakelijke klanten beter te bedienen zetten steeds meer B2B-bedrijven een digitaal selfcare-portal in.

De voordelen van een B2B selfcare-portal

Samen met Grolsch hebben we deze case uitgewerkt in een informatief whitepaper. Hier worden de vier belangrijkste voordelen voor het inzetten van een B2B selfcare-portal beschreven:

  1. Meer business halen uit bestaande relaties;
  2. Het efficiënter behandelen van klantvragen;
  3. Minder tussenkomst van de accountmanager;
  4. En het dichterbij brengen van verschillende interne afdelingen.

Extra klantwaarde voor Grolsch

Koninklijke Grolsch heeft samen met TRIMM een digitaal platform uitgerold dat de horeca ondersteunt met selfcare en data. Dit platform staat volledig in het teken van selfcare en het leveren van data-analyses aan horecaondernemers. Accountmanagers worden hiermee in belangrijke mate ontlast, waardoor ze meer ruimte hebben voor hun eigenlijke werk. Ook heeft het platform de mogelijkheid om horecabedrijven de middelen te bieden waarmee ze gerichter zaken kunnen doen en groeien. 

Gepubliceerd op: 13 november 2019

Meer weten over portals of deze case?

Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier. We komen zo spoedig mogelijk bij je terug! 

Alle velden met een * zijn verplicht.