"Iedere keer een andere digitale aanpak: het vereist schakelen, maar dat is voor mij juist de uitdaging!"

"Iedere keer een andere digitale aanpak: het vereist schakelen, maar dat is voor mij juist de uitdaging!"

Cynthia Kuipers is sinds juli 2018 onderdeel van het digital marketing team van TRIMM. In dit interview geeft Cynthia je een kijkje in de keuken als digital marketeer.

Vertel eens, wat doe je bij TRIMM?

Sinds juli 2018 werk ik als digital marketeer bij TRIMM, een uitdagende en veelzijdige functie. Ik werk voor diverse klanten, waarbij ik mag meedenken- en werken aan digital strategieën en campagnes. Wat ik prettig vind aan mijn rol binnen TRIMM is dat ik niet alleen maar van achter mijn computer zit te werken. Ik kom veel buiten de deur, om met klanten te overleggen, nieuwe klanten te ontmoeten of trainingen en workshops te geven. Dat geeft veel nieuwe inspiratie en energie.

Welke uitdagingen kom jij tegen tijdens je werk?

Wat ik een mooie uitdaging vind, is dat elke klant specifieke eigen doelstellingen en wensen heeft waar je rekening mee moet houden als digital marketeer. Dat dwingt je om telkens weer op een andere manier met digital marketing om te gaan. Vanuit de business doelstellingen van de klant bepalen we de digitale strategie, kanalen en middelen. Zo komen we tot het beste resultaat. Het vereist goed schakelen, maar dat is voor mij juist het uitdagende aan mijn werk als digital marketeer!

Hoe ervaar je het werken bij TRIMM?

TRIMM heeft veelzijdige klanten. Van bijvoorbeeld traditionele corporates die digitale transformaties doormaken tot Mkb’s die we helpen door ontwikkelen op bestaande strategieën. Voordat ik bij TRIMM kwam werken, werkte ik vanuit de ‘klantzijde’ en zat ik aan de andere kant van de tafel. Ik heb heel bewust de overstap gemaakt naar een functie waarbij ik opdrachtnemer ben. Nu moet ik invulling geven aan de vraag van de klanten. Gezien mijn achtergrond kan ik vaak goed meedenken en kijken vanuit klantperspectief. Digital marketing is nooit een doel op zich. Je bent altijd bezig met het grotere plaatje. Daarom zorgen we ervoor dat alle kanalen en middelen naadloos op elkaar aansluiten met een geïntegreerde aanpak.

Wat is momenteel echt een hot topic waar je als digital marketeer niet omheen kan?

Momenteel zien we in de praktijk dat bedrijven bezig zijn met databased marketing en het implementeren van marketing automation tools. Het valt op dat veel bedrijven deze thema’s op de agenda hebben staan maar niet goed weten hoe ze dat moeten aanpakken. Dat begint al bij de eerste stap: welke data is er beschikbaar? Veel bedrijven weten niet welke data ze al hebben liggen, hoe ze deze kunnen combineren en vervolgens moeten interpreteren. Andere hot topics zijn het toepassen van artificial intelligence en machine learning. Laatst heb ik met een collega een cursus gevolgd over artificial intelligence. Daarbij kijken we hoe we dit kunnen inzetten bij onze klanten. Het moet natuurlijk wel echt iets toevoegen en niet alleen maar ingezet worden omdat het ‘nieuw’ en ‘trending’ is. Kortom, het moet een bijdrage leveren aan de doelstellingen van de klant. 

Digital Marketing is een dynamisch vak. Hoe zorg je ervoor dat je op de hoogte blijft van alle ontwikkelingen?

Eén van de tools die we inzetten om ervoor te zorgen dat we als team altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen én ervoor te zorgen dat we de klant hierin zo goed mogelijk kunnen bedienen, is een kennismatrix. Een kennismatrix geeft inzicht in de onderwerpen en onderdelen van digital marketing en de kennis van alle digital marketeers in ons team. Zo kunnen we in één oogopslag zien waar we onszelf kunnen verbeteren.

Wat was je eerste indruk van TRIMM?

Ik was toe aan een nieuwe uitdaging, wilde meer naar de inhoud van het vakgebied en het leek me altijd al leuk eens bij een agency te werken. TRIMM kwam professioneel op mij over. Wat ik tof vind aan TRIMM is dat we op internationaal niveau werken. Daarnaast sprak het me aan dat TRIMM al jaren in de prijzen valt als beste full service internet agency. Ik wil altijd graag de uitdaging aangaan en een goede prestatie neerzetten. Dan is een bedrijf dat prijzen in de wacht sleept natuurlijk een perfecte omgeving, ik verwachtte hierdoor veel te kunnen leren. Al mijn collega’s hebben een passie voor het vakgebied en zijn eager om iets moois neer te zetten. Met multidisciplinaire teams wordt daar heel hard aan gewerkt.

Wat is nu je ervaring bij TRIMM?

De sfeer bij TRIMM is goed, ik merk dat een platte organisatiestructuur voor mij goed werkt.  Er worden veel leuke feestjes georganiseerd. Doordat je elkaar zoveel buiten werktijden ziet, raak je al gauw bevriend met elkaar. Het is ook heel mooi om te zien dat er uiteenlopende typen personen bij TRIMM werken, waarbij iedereen zichzelf kan zijn.

Bedankt voor dit interview Cynthia!

Ook aan de slag als digital marketeer bij TRIMM? Bekijk onze vacatures op www.werkenbijtrimm.nl  

Gepubliceerd op: 18 juni 2019