“De flexibiliteit die TRIMM biedt zorgt ervoor dat ik het werk goed kan combineren met mijn studie."

Gepubliceerd op: 4 mei 2020
Auteur: Beau Meere

“De flexibiliteit die TRIMM biedt zorgt ervoor dat ik het werk goed kan combineren met mijn studie."

Anne Kusters bemant de servicedesk van TRIMM. In dit interview vertelt zij hoe ze bij TRIMM terecht is gekomen en waarom dit de ideale bijbaan is voor naast haar studie.

Hi Anne, kan je ons eens iets vertellen over je studie?

Ik zit momenteel in het tweede jaar van de studie Business & IT aan de Universiteit Twente. Hoewel ik IT erg interessant vind, is een baan als programmeur niet voor mij weggelegd. Vandaar de keuze voor Business & IT waarin de combinatie van IT en bedrijfskunde mij erg aanspreekt.

Naast je studie ben je nu dus ook werkzaam bij TRIMM. Hoe ben je bij ons terecht gekomen?

Na het behalen van mijn BSA vond ik dat ik genoeg tijd overhad om naast mijn studie te gaan werken. Tijdens mijn studie heb ik al aan verschillende modules mogen werken waar TRIMM als samenwerkingspartner bij betrokken was. Dit, en de goede verhalen over TRIMM die ik hier en daar te horen kreeg, deden mij besluiten jullie een mailtje te sturen. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb want ik ben nu al een paar maanden werkzaam bij de servicedesk van TRIMM en ik zit helemaal op m'n plek!

Vanwaar de keuze voor de servicedesk?

De servicedesk is het centrale aanspreekpunt voor klanten en partners van TRIMM. Ik probeer te doorgronden wat precies het probleem is wat opgelost moet worden, maak hier een ticket voor aan in ons ticketsysteem en wijs deze toe aan de juiste collega zodat het probleem kan worden opgelost. Ik ben dus niet aan het programmeren, maar mijn basiskennis van het programmeren komt op deze manier wel heel goed van pas.

De werkzaamheden van de servicedesk sluiten dus goed aan bij je studie?

Zeker! Mijn kennis van IT komt goed van pas bij het duidelijk krijgen van wat precies het probleem is dat opgelost moet worden. Daarnaast komt het bedrijfskundige aspect van mijn studie weer terug bij de communicatie met de klant.

En, bevalt het tot dusver bij TRIMM?

Ik heb het erg naar m’n zin! De sfeer op kantoor vind ik heel fijn. Je kan bij iedereen binnenlopen en iedereen is bereid je te helpen als je vragen hebt. Ook vond ik het fijn dat ik niet gelijk in het diepe werd gegooid. In mijn eerste week kon ik vooral veel meekijken met wat mijn collega’s deden. Daarna kreeg ik steeds uitdagingen en verantwoordelijkheden.

Hoe bevalt de combinatie van studeren en werken?

Die bevalt heel goed! Ik werk 12 uur per week bij de servicedesk en dat is goed te combineren met mijn studie waar ik gemiddeld zo’n 25 tot 30 uur per week aan kwijt ben. Daarnaast is de flexibiliteit die TRIMM biedt erg fijn. In overleg is veel mogelijk, bijvoorbeeld om tijdens tentamenweken iets minder te gaan werken en tijdens een vrije schoolweek juist iets meer.

Als werkstudent bij TRIMM maak je deel uit van het talentontwikkelingsprogramma PiT (professionals in Training). Kan je hier eens iets over vertellen?

Als PiT’ter kan je elke week deelnemen aan een intervisiegroep en krijg je persoonlijke coaching. Daarnaast lopen er veel ervaren collega’s rond op kantoor waar je met al je vakinhoudelijke vragen terecht kunt, maar het leukst zijn misschien nog wel de feestjes en uitjes die speciaal voor PiT’ters worden georganiseerd!

 

Bedankt, Anne!

Ook aan de slag bij de servicedesk van TRIMM? Bekijk onze vacatures op www.werkenbijtrimm.nl!