Het meeste rendement uit je beursdeelname: digital inzetten op je beursvloer
Het meeste rendement uit je beursdeelname: digital inzetten op je beursvloer
Yes we kunnen weer! Na een onderbreking van bijna twee jaar kunnen we elkaar weer fysiek ontmoeten op de beursvloer. Veel B2B organisaties kiezen daarom ook weer voor een fysieke beursdeelname. Dit vraagt over het algemeen om een grote investering. Maar hoe zorg je nou dat je het maximale rendement uit je beursuit haalt?
Vragen waar B2B organisaties vaak mee worstelen:
-
We hebben te maken met budgetcuts en een beursdeelname is vrij prijzig. Hoe krijgen we beter inzicht in de ROI?
-
Hoe bereik ik zoveel mogelijk bezoekers en kan ik na de beurs nog profiteren van mijn deelname?
-
Hoe bewegen bezoekers zich over onze stand en hoe kunnen we daarvan leren voor een volgende beursdeelname?
-
Ons team is heel druk, en een beurs organiseren vraagt veel capaciteit. Hoe zorg ik dat mijn team zo efficiënt mogeljik kan werken op een drukke beurs, en zoveel mogeljk leads kan opvolgen en kwalificeren?
Kies voor digital en optimaliseer je beursdeelname, vergroot je bereik en ga voor maximaal rendement. Onze digital craftsmen vertellen je er graag meer over en we helpen je graag verder.
Inzicht in de ROI van beursdeelname
Met een slimme datastrategie voorafgaand aan de beurs zorg je dat targets helder zijn, inzicht kan leiden tot acties, en weet je of jij je doelstellingen bereikt hebt. Wat is het doel van de beursdeelname? Ligt de focus op het genereren van nieuwe leads, inzicht in de concurrentie, het ontmoeten van klanten en/of brand awareness? Kies voor maximaal twee doelen en kies vervolgens de juiste tools en instrumenten om dit inzichtelijk en meetbaar te maken.
Door slim gebruik te maken van marketing automation en salestools zijn we daarnaast in staat om op een laagdrempelige manier leads vast te leggen en op te volgen. Zo zorg je dat je team vooral focus kan houden op de belangrijke zaken en zo efficiënt mogelijk kan werken. Verzamel leads op een digitale manier, in plaats van met pen en papier. Het bijkomende voordeel daarvan is dat je de gesproken klanten meteen een gepersonaliseerde opvolging kunt toesturen naar aanleiding van het contact op de beurs.
Bereik vergroten: hybride concepten
Kies naast je offline beursprogramma ook voor een geïntegreerd online programma. Zo bereik je de mensen die wel graag zouden willen, maar niet kunnen óf niet zeker weten of de volledige beurs hun tijd waard is. Met een hybride concept ga je niet alleen voor maximaal bereik, maar ben je ook in staat om geïnteresseerden op de langere termijn te blijven voeden met beurscontent en optimaal gebruik te maken van je deelname.
TRIMM heeft diverse concepten liggen die de aandacht trekken voor zowel de offline als online bezoekers. Organiseer bijvoorbeeld live talks vanaf de stand of bouw een virtuele booth waarbij online bezoekers ook de sfeer van de stand kunnen proeven.
Niets is ons te gek, en we denken graag out of the booth voor jullie.
Trek de aandacht en val op
In een beurshal is het ook strijden om de aandacht van de bezoeker. Digital kan er voor zorgen dat je opvalt. Zo ontwikkelden we voor Nexperia al eens een hologram van haar nieuwste chip. En DSM lanceerde de digitale Materials Advisor: een tool waarmee bezoekers het beste materiaal voor hun toepassing konden uitzoeken. Dit hebben we ontwikkeld in samenwerking met GriDD.
Stand optimalisatie: een heatmap om in kaart te brengen hoe bezoekers bewegen
Vaak gaat de grootse investering zitten in het aanschaffen van de ruimte op een beurs en de aankleding en inrichting van de stand. Dan wil je natuurlijk ook weten of je het maximale haalt uit de positie in de hal, hoe de bezoekers over je stand bewegen en wat precies de aandacht trok in de stand. TRIMM gaf recent een klant dit inzicht door een nieuwe technologie om bezoekersstromen in kaart te brengen in te zetten op de beursstand.
Ideaal om te evalueren en te leren voor een volgende deelname.
Interesse in een van onze digital oplossingen rondom beursdeelname? Neem nu contact met ons op!