Grolsch

Gewaardeerde score voor brand activatie voor Grolsch

Elk jaar organiseert Grolsch win-acties voor consumenten in het kader van merkactivatie. Vanuit marketing perspectief zijn die acties echter ook een kans om de volgende vraag te beantwoorden: hoe kan Grolsch op basis van data gerichter én efficiënter communiceren met de consument?

Rond het EK voetbal en in samenwerking met het retailkanaal creëerde Grolsch een win-actie. Op de Grolsch verpakkingen in de supermarkt bevond zich een actiecode die de consument kans gaf om een Beugelkoelkast te winnen. Aan TRIMM de vraag om de digitale operationalisering van de actie op zich te nemen en de brandmanager te ontzorgen.

Specificaties

  • Uitdaging: Retail campagne EK voetbal
  • Crafts: Development en Digital Marketing
  • Technologieën: Magnolia, BlueConic & Copernica

Maak kans op een Grolsch Beugelkoelkast!

Grolsch verpakkingen in de verschillende supermarkten werden voorzien van een unieke actiecode. Door deze actiecode in te vullen op een speciale campagne landingspage maakten consumenten kans op een unieke Grolsch Beugelkoelkast. Elk uur werd er automatisch een winnaar uitgekozen uit alle deelnemers.

Onze rol

Onze rol in deze campagne omvatte het (digitaal) operationaliseren van de campagne in samenwerking met de brandmanagers van Grolsch, zodat zij met een gerust hart de campagne konden lanceren onder de consumenten.

TRIMM genereerde de actiecodes voor op de verpakkingen en ontwikkelde de campagne landingspagina. Een speciaal ontwikkelde win-module werd ingezet om de prijswinnaars te bepalen, in dit geval random. Voor de winnaars was er een speciale landingspagina om de fulfilment en uitlevering van de koelkasten in goede banen te leiden. Winnaars werden via een geautomatiseerde e-mail flow geïnformeerd.

Juist bij een A merk als Grolsch is het heel belangrijk om de operationalisering van dit soort merkactivaties ook op de A kwaliteit uit te voeren. Alles moet kloppen. Daarom testen we de hele keten met de brandmanagers voorafgaand aan de lancering om zeker te weten dat alles goed is ingericht: van de website, tot het customer data platform en de marketing automation.

Janinka Feenstra, Account Manager bij TRIMM

Resultaat: inzicht in de voorkeuren van meer dan 200.000 consumenten én een gewaardeerde score

Meer dan 200.000 consumenten namen deel aan de actie, die door Motivaction tevens uitgeroepen werd tot een van de meest gewaardeerde EK acties door de consument. Op basis van die inzichten kan Grolsch in de toekomst meer gericht communiceren met haar merkfans.

Meer weten?

Ook hulp nodig bij het operationaliseren van een campagne en data use case? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.

Alle velden met een * zijn verplicht.