Digital Transformation

digital transformers

Digital transformation

Digital transformation is niet zomaar een buzzword. Het is echt, en het gaat op dit moment sneller dan ooit. Digital transformation gaat niet alleen om het implementeren van de juiste tools om zo van analoog naar digitaal te gaan. Oneindige technische mogelijkheden zorgen voor een totale verandering van bedrijfsprocessen, nieuwe inzichten in behoeften van klanten en de noodzaak om business strategieën te heroverwegen.

Ontdek meer over onze kennis van digital transformation door op één van de knoppen te klikken en ons een bericht achter te laten. We praten graag met je verder.

Meer dan tools

Van het creëren van een volledige mobielvriendelijke website tot het ontwikkelen van een social-mediastrategie. Van het implementeren van een data-management platform tot het ontwikkelen van een business portal. Allemaal onderdelen van digital transformation. Maar wanneer we écht over digital transformation praten, gaat het om veel meer dan alleen een eindproduct.

Vergeet de klant niet

In het huidige tijdperk hebben consumenten volledige controle over hun interacties met organisaties. Doordat klanten toegang hebben tot een eindeloze informatiestromen wordt er verwacht dat content persoonlijk relevant en overal toegankelijk is. Ongeacht waar, wanneer en met welk device de content wordt geconsumeerd.

Begrijp cultuur

De bedrijfscultuur en organisatiestructuur lopen veelal achter op digitale processen en technologie wanneer het aankomt op de mogelijkheden van digital. Dit moet worden getackeld om digitaal succesvol te zijn als organisatie. Onderschat niet het belang van cultuurverandering en opleidingsaspecten in een digital transformation. In tegendeel, dit is een essentieel onderdeel van je transitie plan.

Verkrijg inzicht

Digital transformation gaat niet alleen om technologie en de implementatie daarvan. Het gaat om de totale business strategie, het opnieuw evalueren van businessmodellen en het overwegen hoe digital transformation de manier waarop jouw organisatie opereert en winst maakt beïnvloedt. Begin daarom altijd bij de waaromvraag. Wat is het doel van een specifiek project of businessplan? 

Activeer je team

Volgens MarketingWeek ziet 62% van het personeel het gebrek aan managementsupport als grootste obstakel wanneer het aankomt op digital transformation. Zelfs in een organisatie met weinig tot geen hiërarchie is het essentieel dat de mensen die de kar trekken wat betreft digital transformation volledig support krijgen van het management. 

Eerste stappen

  • Creëer je eigen team (marketing, sales, IT, operations, legal, etc)
  • Ontwikkel diepgaande kennis over je (potentiële) klant en de buyer journey die je klant doorloopt.
  • Stel vast welke specifieke informatie je klant op welk tijdstip, welke plek en via welk kanaal nodig heeft. 
  • Kies een Marketing Technology Stack die een set aan technologieën (CMS, marketing automation, social) bevat die passen bij jouw organisatie.
  • Blijf voortdurend analyseren, leren en aanpassen

Over TRIMM

Al meer dan 25 jaar helpen we internationale organisaties in de high-tech-, telecom- en industriesector met het ontwikkelen en lanceren van digital roadmaps. Hen ontzorgen bij elke stap in hun digital transformation is ons doel.