Van Nederland naar China in 2 minuten

damco retail

Van Nederland naar China in 2 minuten

Hoe dan? Kijk maar!

Voor veel e-tailers, retailers en producenten lijkt het ingewikkeld om producten naar China te verschepen. Damco wil laten zien dat dit eenvoudiger is dan het lijkt: zij kunnen binnen vier dagen heel China bereiken.. 


Hoe dan? Het logistieke proces erachter is niet in enkele zinnen te omvatten. Dus, hoe maak je de eenvoud hiervan dan duidelijk aan de klant? Wij hebben Damco, wereldwijde logistieke dienstverlener en onderdeel van Maersk, geholpen bij het creëren van een aansprekende animatie die het gehele proces uitlegt. Aan de hand van een landingspage met informatie en een animatie geeft Damco meer inzicht in de logistiek en de snelheid ervan. Daarnaast hebben we ons erop gericht dat de animatie bij dient te dragen aan het doel van de pagina: klanten overtuigen om Damco in te schakelen. Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Kun je nagaan wat een animatie van 2 minuten kan doen!

Thijs Spit, motion designer bij TRIMM, heeft deze animatie gecreërd. “Op basis van het eerste intake gesprek met Damco, hebben we samen de eerste versie van het script opgezet. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het storyboard. Zo’n storyboard zetten we om naar key styleframes; de daadwerkelijke platen die geanimeerd gaan worden. Door continu te schakelen met Damco konden we snel overgaan tot het animeren en konden we de productie starten: dat betekent dat we de styleframes omzetten naar animaties. Ik ben trots dat we dit ingewikkelde proces hebben weten uit te leggen binnen twee minuten, geheel in de huisstijl van Damco.” vertelt Thijs. 

Meer weten?

Meer lezen over onze verdere samenwerking met Damco? Bekijk de Damco case.

Voor meer informatie over proces uitleg door middel van animaties, neem contact op met Michiel Verheij!

Gepubliceerd op: 13 juli 2016